یاری کنیم هموطن

چگونه از فرزندان، خانواده و همکلاسی های خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟

یاری کنیم هموطن

چگونه از فرزندان، خانواده و همکلاسی های خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟

مشارکت دادن کودکان در این امر منجر به فهم بهتر آنان از موضوع، مقابله با ترس آنان از چیزهای ناشناخته، و تقویت احساس کنترل و تسلط بیشتر بر شرایط در کودکان و نوجوانان .
از بچه ها بپرسید در مورد این بیماری عفونی چه چیزهایی شنیده اند.
اطلاعات دقیق متناسب با سنشان به آنها بدهید و هرگونه اطلاعات  غلط و برداشت های  اشتباه در آنان را اصلاح کنید.
کودکان را تشویق کنید تا نگرانی های خود را با شما در میان بگذارند ،  آنها باید بدانند که والدین و معلمان شان در دسترس هستند و میتوانند در مورد افکار و احساساتشان با آنها سخن بگویند.
رفتار والدین تاثیر زیادی روی بچه ها دارد. با آنها با آرامش صحبت کنید وروی واقعیت ها متمرکز شوید. بر تلاشهایی که برای مهار این بیماری عفونی انجام می شود تأکید کنید.
در رفتارهای پیشگیرانه برای فرزندان خود الگو های ساده  بسازید .
به عنوان مثال ، به آنها بیاموزید که دستان خود را با صابون بشویید و مثلا بگویید شستن دستها باید به اندازه خواندن یکی از شعرهای مهد کودک طول بکشد تا متوجه مدت زمان کافی برای شستن بشود.
به خانواده در مورد عادات درست بهداشتی آموزش بدهید .در مورد آنچه هر کدام از اعضای خانواده برای کمک به دیگران می تواند انجام دهد گفتگو کنید.
در صورت لزوم کودکان را در برنامه های خانوادگی و پیشگیرانه مشارکت دهید
در مورد تصورات غلط و تبعیض آمیزی  که کودکان در مورد افراد با تابعیت کشورهایی که ویروس از آنها نشئت گرفته، دارند با آنها  گفتگو کنید.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی